SUNKVEŽIMIŲ TECHNINĖS PRIEŽIŪROS PATARIMAI

Nepaisant savo patvarumo, sunkvežimiai yra surinkti iš detalių, kurios laikui bėgant susidėvi. Tokiais atvejais yra būtinas sunkvežimių remontas. Tačiau norint šį remontą atlikti kur kas rečiau, rekomenduotina vykdyti nuolatinę sunkvežimių techninę priežiūrą. Šiame straipsnyje atkreipsime dėmesį į dažniausia pasitaikančius sunkvežimių gedimus, taip pat trumpai paaiškinsime, kaip būtų galima jų išvengti atliekant techninę priežiūrą.

 

Stabdžių gedimai

 

Stabdžių gedimai yra dažna avarijų priežastis. Tokių avarijų pasekmės būną itin liūdnos: transporto priemonės sugadintos, sužaloti ar net žuvę žmonės. Norint to išvengti, būtina, kad stabdžių sistemos patikra ir priežiūra būtų atliekama reguliariai. Rekomenduotina, kad stabdžiai atidžiai būtų apžiūrimi ir jų būklė įvertinama, o jei reikia to pagal situaciją, pakeičiami, kiekvieną kartą keičiant tepalą.

 

Stabdžiai turi daug komponentų, todėl siūlomas sunkvežimių remontas turi apimti juos visus, tiek stabdžių apkabas, tiek trinkeles, stabdžių diskus, stabdžių skysčio tikrinimą.

 

Variklio problemos

 

Jei tik pastebite gendančio variklio požymius: gausius dūmus, tepalo slėgio kritimą, galios sumažėjimą, nedelsiant kreipkitės į profesionalų mechaniką, kad būtų pašalintos gedimų priežastys. Techninės priežiūros metu būtina patikrinti variklio aušinimo skysčio lygį, išmetamųjų dujų temperatūrą, tepalo lygį. Reguliariai būtina tikrinti visas detales, jų stabilumą.

 

Kėbulo problemos

 

Kėbulo korozija yra dažna priežastis, kodėl kai kurie sunkvežimiai jau nebegali būti naudojami pagal paskirtį. Kelių barstymui naudojama druska, kitos cheminės medžiagos yra viena pagrindinių priežasčių, kodėl ant kėbulo atsiranda rūdžių. Jei sunkvežimis bus eksploatuojamas žiemos metu, ledu ir sniegu padengtais keliais, tikimybė, kad jį užklups korozijos problemos, yra didelė. Rūdims kelio negali užkirsti net gi sunkvežimių remontas, todėl būtina prižiūrėti kėbulą:

 

  • Plaukite sunkvežimį kas 10 dienų. Sunkvežimio plovimas neleidžią druskoms, kitoms medžiagoms pažeisti dažų sluoksnio.

 

  • Dažų įdaužos (didesnes nei rašiklio galas) yra puikios vietos, kuriose pirmiausia pradeda rastis rūdys. Būtina, kad šiomis įdaužomis būtų pasirūpinta.

 

  • Venkite važiuoti per dideles sniego, ledo sankaupas, susidariusias šalikelėse, stovėjimo aikštelėse. Šiose sniego sankaupose gausu druskų, teršalų, nešvarumų, kurie gali sukelti stiprią kėbulo koroziją.

 

Reguliari techninė priežiūra ne tik sumažins Jūsų sunkvežimio galimas remonto išlaidas, tačiau leis jį tinkamai ir daug ilgiau eksploatuoti.